Ja här i stockholmsstad är det extremt svårt att få bostad.
Ett andrahands kontrakt är ett skämt folk vill typ ha det dubbla i hyra än vad bostaden egentligen kostar.


Bostadskön måste man ha stått i i över 10år typ för att få någon form utav lgh.
Jag har nu stått i 7år och fick iallafall ett korttidskontrakt en 3:a för 8,500:-/mån fram tills den sista december.
Men 2016 hamnar jag på "gatan" om jag inte får något nytt. 
Ja den hyran på 8,500:- har jag ju egentligen inte råd med men som tur fick jag en ganska bra vinst då jag och exet sålde vår gemensamma lgh (min dröm lägenhet med uteplats och ja allt man vill ha i en lgh och på bästa läge)
Nu söker jag 2-3:or på Max 7,000:- i hyra.
Funderar ibland om man ska ställa sig på större dyrare lghs och ta in en inneboende för att ha råd, men vågar jag bo med någon bland mina barn?

Ja fy inte lätt att få bostad helt enkelt.
Hoppas på mitt tillfälliga back up boende (som jag hoppas jag slipper behöva)


Ingen som vet någon som sitter på en perfekt lgh för mig tills jag får en egen genom kön? 😁

Stockholm, andrahand, andrahandskontrakt, bostad, bostadsförmedlingen, bostadslös, ensamstående, flytta, förstahandskontrakt, hyresrätt, stockholmsbostadsförmedling,

1 kommentarer

Anonym

26 Jun 2015 00:03

Ja annars kan det ju ev fungera att bo tillsammans med en annan mamma som också är ensamstående. Jag har också en väldigt strulig boende situation och har många ggr tänkt att den enda möjligheten till att bo i Stockholm är att slå ihop sig med någon i liknande situation.

För precis som du säger så vill man inte bo/släppa in vem som helst bland sina barn.

Kommentera

Publiceras ej