Jag måste nog vara den sämsta bloggaren 😁
Dock så kör jag mer på mitt instagramkonto: familjelivet 😊👍

Ja året började ju med mamma son mys och soff shopping 👏 lägntar så efter den nya soffan 💕

Lördagen den 11:e åkte jag och Tristand in till stan för att gå på bio (pappa skulle ha följt m'e men han vart tvungen till att jobba)
Loppi bjöd på förhandsvisning utav bamse och tjuvstaden.
Tristand var riktigt duktig under hela besöket och skötte sig exemplariskt för att vara 2år 💖
Vi blev bjudna på klämmis, kramis och fruktdryck från coop.
Samt innan man gick hem gav loppi alla barn en loppi påse med toppen innehåll med bamsetidning, våtservetter, pixi böcker samt tandkräm.
(Baby love eventet har jag bokat mig till)

På vägen hem somnade mitt gryn på tunnelbanan så bar honom hem 

Sen kom äntligen snön, somvi hade lägntat.
Gjorde varm choklad och gjorde oss redo för bus i snön.
Vi åkte pulka, gungade, bygde snöklossar och mös i lilla huset där vi även satt och fikade 

Köpte ett gäng hårband på ebay i slutet utav november och nu kom de äntligen.
Tristand sken upp när han såg dem och skulle ha på sig allihoppa 😍

Snön låg inte länge på marken men ett par åkningar till förskolan hann vi m'e 

Tristand är nog lite glad över att snön försvann eftersom han har lägntat efter att få cykla på den fina cykeln ☺️
Än så länge bryr han inte så mycket om färger eller "flickigt/pojkigt" hoppas det håller i sig för evigt....

Vann denna film till Tristand i alltförföräldrars julkalenderstävling

Denna månad lagade jag även ovanligt mycke mat, jag lagar väldigt sällan mat från grunden det blir mest halvfabrikat😁
Här är lite jag lagade:
En riktigt STOR lasagne gjorde även en mindre nån vecka senare

Korvgryta

Linssoppa

 
Vi vaknade även monster bullar, blir ganska bra när barnen styr i allt bak, jag hade ju tänkt att vi skulle baka vanliga mindre färg glada 😄

Fick hem min underbara glossybox, dock har jag ännu bara testat tandkrämen.

Till helgen bestämde sonen attvi skulle köpa hem choklad, så efter hämtning på förskolan gick vi till handgjortstockholm och köpte med oss lite gott gott.
Och hemma gjorde vi det extra mysigt med tända ljus, åt chokladbakelser samt praliner, drack bubbel och såg på film

Kram och ska försöka uppdatera i bloggen oftare så det slipper bli så långa inlägg 👍💕







baka, bamse, bio, bullar, glossybox, loppi, mat, pulka, snö,

Kommentera

Publiceras ej